Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Záleží asi na druhu podvodu. Když něco platím přes internet, dávám si pozor, a počítám s tím že se zvyšujícím se věkem kognitivní funkce slábnou, takže nové metody už raději nebudu potom ani zkoušet. Možná budu působit podobně divně jako dnešní staří lidé, kteří jdou se složenkou na poštu, ale zcela je chápu. ;-) Zažila jsem taky divnou konverzaci od nějakého vedoucího archeologa kdesi v Africe, který mi psal jak touží žít v ČR, peněz má dost atd. ;-D Odpovídala jsem, protože jsem byla zvědavá jakým způsobem si o ty prachy řekne. Ale nedočkala jsem se, po asi 10 dnech to začalo být tak otravné , a navíc velmi velmi průhledné, takže jsem to stopla. Opravdu ta komunikace není nějak sofistikovaná, a jde to prokouknout snadno. Aby mi chlap který mě v životě neviděl druhý den psal lásko, tak to bych opravdu musela být dementní abych na to naletěla.

0 0
možnosti
KK

Zajímavé, jak některé banky (třeba Moneta) nutí klienty do mobilních aplikací bez alternativy, údajně za účelem "lepšího zabezpečení". Přitom stačí mít nakopnutý mobil a už se vezete. V internetovém bankovnictví se musel vetřelec probourat jak do mobilu, tak do PC. Takže nakonec bance půjde asi o něco jiného, než o bezpečnost klientových peněz.

2 0
možnosti
ZB

Takhle - neříkám, že se mi nemůže nikdy, ale vůbec nikdy stát, že někde něco nepozorností odkliknu, ale když člověk občas čte ty historky, no co někteří lidé naletí, tak jen kroutím hlavou, protože to je fakt bizár.

Doufám, že takhle nezblbnu.

1 0
možnosti
IH

Nenapadlo by mě se jim smát, ale že jsou hloupí, tak to je bez debat. A že to příště můžu být já? Ne, to fakt nemůžu...

2 1
možnosti
Foto

Šťastná to žena. Myslím, že různé podvody jsou čím dál vymakanější, objevují se nové a nové. Nejsou cílené jen na "hloupé" lidi, naletí i ti chytřejší. Třeba podvodné stránky známých firem jako pošty nebo bank jsou často od těch skutečných mnohdy těžko rozeznatelné (logo, písmo...).

2 0
možnosti

Někdy člověk může skutečně nevědomým kliknutím objednat nevyžádanou službu, ale zde se vesměs nejedná o nijak závratné sumy a navíc to by se mělo údajně změnit, když každá taková objednaná služba bude muset být potvrzena písemným souhlasem. Co si však máme myslet o člověku, kterému někdo zavolá, že jeho účet je ohrožen, ať jde do banky, vybere celou hotovost, a aby ji zachránil, vloží ji do bankomatu na bitcoiny na n e z n á m ý účet? Nebo o ženě, které zavolá údajná spolužačka ze základní školy, požádá ji o půjčku na zakoupení bytu (že jí to hned vrátí, až ji přijdou peníze za prodej domu) a ona ji ty peníze pošle na účet, aniž si ověří její totožnost. Opakovaným žádostem o peníze opět vyhoví, a když už nemá na účtu žádné peníze, vezme si nakonec ještě úvěr u banky a ty vypůjčené peníze falešné spolužačce opět pošle, až se nakonec ta částka vyšplhá na hodnotu vyšší, než milión Kč. Oba případy byly popsány v pořadu Na stopě.

4 0
možnosti

Jsou i velice hloupý lidé, ale většina podvodů a prasáren prostě spoléhá na nepozornost a malé částky, o které se nevyplatí soudit.

1 0
možnosti

Ono je to jednoduché. Třeba nikdo nečte podmínky. Takhle jsem se omylem dostal k tomu, že podle podmínek bych měl zaplatit 5 000 Kč. Co jsem četl na netu, byli lidé co zaplatili a pak se soudili. A soud prohráli. Já jsem je jednoduše poslal do háje s tím, že nezaplatím, ať mě žalují oni a přerušil jsem komunikaci. Tím pádem by oni museli být aktivní strana a vykašlali se na to.

U T-mobile jsem své kamarádce, cizince, udělal české číslo. Tarif. Zablokoval jsem tam mezinárodní hovory, protože se vracela občas zpátky do Asie. Překvapila mě faktura na 1 500 Kč. T-mobile mi fakturoval roaming, ne mezinárodní volání. Dtest mi odpověděl, že bych tohle měl vědět. Když jsem se ptal okolo, tak méně než polovina lidí chápalo rozdíl mezi roamingem a mezinárodním voláním a ještě méně lidí chápalo, že když zablokuji mezinárodní hovory, nezablokuji roaming. Jenže tady bych musel být aktivní strana já a strávil bych desítky hodin a tisíc za soud. A to se zase nevyplatí mě.

U telefoních providerů je bohužel jediná cesta. Zablokovat vše krom věcí, které chceme skutečně používat. Tj. mít povolené jen hovory v EU a normální SMS. Vše ostatní si povolit. Problém je, že tohle jim nevyhovuje. Takže oni vše povolí a člověk si to musí blokovat. A třeba u T-mobile není viditelné, co je povolené a co je blokované. Asi dobře vědí proč.

4 0
možnosti
Foto

Přesně. Spousta lidí má dojem, že se jich nic takového nemůže týkat, protože naletí jen hlupáci. Ovšem těch možností, jak se napálit stále přibývá.

0 0
možnosti
JP

Toto byl důvod, proč jsem od O2 odešla. Neustálé hlídání faktur, kde se neustále objevovaly nové a nové platby za služby, které nevyužíváme. Reklamace nemožná. Dnešní poskytovatel má rychlejší net za nižší cenu a faktury platím trvalým příkazem.

2 0
možnosti
HP

H22o84r46s33k28ý 75P79e76t75r

21. 2. 2023 12:04

Zajímavé. Ve firmě i doma jsme už spoustu let u O2. Nikdy se nám žádné nové a nové platby za služby na fakturách neobjevily, nikdy. Platíme jen to co užíváme.

0 0
možnosti
JH

J36a52n 89H66a40r15v20a35n

21. 2. 2023 9:04

Taky mně přišel od O2 vyšší účet za internet. Dozvěděl jsem se od nich, že se nově můžu dívat na stovky TV stanic. Teprve až jsem pohrozil, že žádné další stanice nechci a přejdu s internetem k jiným, tak mně nechali původní platby. Obrali mne jen jednou, nicméně to nejsou tisíce nebo miliony.

1 0
možnosti
Foto

Přesně tak. Při každém hovoru s O2 mi vnucují nové a nové služby, od nákupu telefonu, přetahování příbuzných k O2 Spolu až po desítky TV stanic. To musí být člověk stále tvrdý a odmítnout. Ale když zavedu řeč

na možnosti slevnění - žádné lákavé nabídky neexistují ;-€

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS